Olejcentrum.sk - Najlacnejšie oleje v SR
PODPORTE NÁS NA FACEBOOKU

 


shoproku

shoproku


Tento e-shop je certifikovaný.


google+ facebook


 

 

najnakup

Rady a návody » Špecifikácie » Klasifikácia ACEA
ACEA (Asociácia európskych konštruktérov vozidiel)
  • A – motorové oleje pre benzínové motory osobných vozidiel
  • B – motorové oleje pre ľahké naftové motory vozidiel, Van a transportérov
  • C – motorové olejepre osobné vozidlá s novými typmi dieselových katalyzačných filtrov (kompatibilné s katalyzátormi)
  • E – motorové oleje pre veľkoobjemové vznetové motory nákladných automobilov

Výkonový stupeň je vyjadrený pre daný typ motora číslom (od “1? vyššie). V súčasnosti sa používajú nasledujúce výkonnostné triedy ACEA:

BENZÍNOVÉ MOTORY

ACEA A1 – základná výkonová úroveň motorového oleja pre moderné benzínové motoryMotorové oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín, tvorbou kalov a opotrebovaním a odolnosťou voči oxidácii pri vysokých teplotách. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva – min. 2.5 % v porovnaní s motorovými olejmi 15W-40. Štandardný motorový olej, normálne intervaly výmeny motorového oleja. HTHS 2,9 – 3,5 mPa.s

ACEA A2 – štandardné motorové oleje pre moderné benzínové motoryMotorové oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín, tvorbou kalov a opotrebovaním a odolnosťou voči oxidácii pri vysokých teplotách. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť. Štandardný motorový olej, normálne intervaly výmeny motorového oleja. HTHS >3,5 mPa.s

ACEA A3 – motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pre moderné benzínové motoryMotorové oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín, tvorbou kalov a opotrebovaním a odolnosťou voči oxidácii pri vysokých teplotách. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť, odolnosť voči oxidácii pri vysokých teplotách vyššia ako pri A1 a A2. Motorový olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov motorového oleja. HTHS >3,5 mPa.s

ACEA A5 – motorové oleje pre benzínové motory s priamym vstrekovaním, so zníženou viskozitou HTHS 2,9 – 3,5 mPa.sMotorové oleje so znížením trením, s vysokou výkonovou úrovňou a s predĺženým intervalom výmeny motorového oleja.

NAFTOVÉ MOTORY (bez DPF)

ACEA B1 – základná výkonová úroveň motorového oleja pre moderné naftové motory osobných vozidielMotorové oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, dobré rozptyľovanie sadzí , maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť. Štandardný motorový olej, normálne intervaly výmeny motorového oleja. HTHS 2,9 – 3,5 mPa.s

ACEA B2 – štandardné motorové oleje pre moderné naftové motory osobných vozidielMotorové oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, dobré rozptyľovanie sadzí, maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť. Štandardný motorový olej, normálne intervaly výmeny motorového oleja. HTHS >3,5 mPa.s

ACEA B3 – motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pre moderné naftové motory osobných vozidielMotorové oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, dobré rozptyľovanie sadzí, maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť, lepšia ochrana vačiek proti opotrebovaniu, kontrola viskozity a rozptyľovania sadzí. Motorový olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov motorového oleja. HTHS >3,5 mPa.s

ACEA B4 – motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené pre naftové motory osobných automobilov s priamym vstrekovaním palivaMotorové oleje ako B3 + je možné použiť pre dieselové motory s priamym vstrekovaním. HTHS >3,5 mPa.s

ACEA B5 – motorové oleje s nízkou viskozitou a trením, s vysokou výkonovu úrovňou a s predĺženým intervalom výmeny oleja pre všetky typy naftových motorov osobných automobilovMotorové oleje ako B4 s rozdielom zníženej viskozity HTHS 2,9 – 3,5 mPa.s

NAFTOVÉ MOTORY (s DPF)

ACEA C1motorové oleje s nízkou viskozitou a trením, s veľmi nízkym obsahom sulfátového popola, síry a fosforu (preferuje napr. FORD)Stabilný motorový olej, kompatibilný s katalyzátorom pre vysoko výkonné benzínové a dieselové motory osobných a ľahkých nákladných áut so systémom DPF Diesel Particulate Filter) a TWC (katalyzátor), ktoré vyžadujú nízkoviskózne motorové oleje so zníženým obsahom SAPS (Sulfate Ash Phosphorus Sulfur – sulfátový popol, síra, fosfor) a HTHS vyššie ako 2,9 mPa.s.Tieto motorové oleje predlžujú životnosť systémov DPF a TWC a znižujú spotrebu paliva. HTHS >2,9 mPa.s

ACEA C2 – motorové oleje s nízkou viskozitou a trením, s nízkym obsahom sulfátového popola, síry a fosforu (preferuje napr. PSA)Stabilný motorový olej kompatibilný s katalyzátorom pre vysoko výkonné benzínové a dieselové motory osobných a ľahkých nákladných áut so systémom DPF Diesel Particulate Filter) a TWC (katalyzátor), ktoré vyžadujú nízkoviskózne motorové oleje, kde HTHS je vyššie ako 2,9 mPa.s.Tieto motorové oleje predlžujú životnosť systémov DPF a TWC a znižujú spotrebu paliva. HTHS >2,9 mPa.s

ACEA C3 – motorové oleje s nízkym obsahom sulfátového popola, síry a fosforu (Renault, Hyundai, MB …)Stabilný motorový olej, kompatibilný s katalyzátorom pre automobily so systémom DPF Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst).Tieto motorové oleje predlžujú životnosť týchto systémov.

ACEA C4motorové oleje určené na použitie vo vysoko výkonných benzínových a naftových motoroch osobných a ľahko úžitkových automobilov vybavených filtrami pevných častíc (DPF), požadujúcimi nízky obsah síry, fosforu a sulfátového popola s minimálnou viskozitou HTHS 3,5 mPa.s. Tieto oleje zvýšia životnosť DPF a TWC (katalyzátor).

NAFTOVÉ MOTORY PRE NÁKLADNÉ VOZIDLÁ

ACEA E1 – Neplatné od 3/2000

ACEA E2 – štandardné motorové oleje pre moderné naftové motory nákladných automobilovMotorové oleje pre všeobecné použitie pre nepreplňované a preplňované dieselové motory ťažkých nákladných vozidiel so štandardnými výmennými intervalmi motorového oleja. HTHS >= 3,5 mPa.s

ACEA E3 – motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pre moderné naftové motory nákladných automobilov pre výrazne predĺžené intervaly výmeny motorového olejaLepšia ochrana proti opotrebovaniu, kontrola viskozity a rozptyľovania sadzí, vyššia výkonnosť. Motorové oleje pre vysokú záťaž, HTHS >= 3,5 mPa.s

ACEA E4 – motorové oleje s veľmi vysokou výkonovou rezervou pre extrémne predĺženie intervalu výmeny motorového olejaMotorové oleje pre vysoko zaťažené dieselové motory spĺňajúce emisné predpisy Euro I až IV, pracujúce za sťažených podmienok. Významné predĺženie výmenných intervalov motorového oleja. Motorové oleje vhodné pre motory bez BDF a tiež pre motory s EGR a motory vybavené systémom SCR NOx.. HTHS >= 3,5 mPa.s

ACEA E5 – motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené najmä pre naftové motory nákladných automobilov spĺňajúce normy EURO 2 a EURO 3 spolu s možnosťou predĺženia intervalu výmeny motorového oleja (komplex testov ACEA a API)Motorový olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov. HTHS >= 3,5 mPa.s

ACEA E6 – motorové oleje pre naftové motory nákladných automobilov pre extrémne predĺžené intervaly výmeny motorového oleja s kontrolou obsahu sulfátové popola, síry a fosforuMotorové oleje pre vysoko zaťažené dieselové motory spĺňajúce emisné predpisy Euro I až IV, pracujúce za sťažených podmienok. Významné predĺženie výmenných intervalov motorového oleja. Motorové oleje vhodné pre motory vybavené systémom EGR, DPF, alebo aj bez DPF a pre motory so systémom SCR NOx. Sú zvlášť odporúčané pre motory s DPF a sú konštruované pre palivá s nízkym obsahom síry (max. 50ppm). HTHS >= 3,5 mPa.s

ACEA E7 - motorové oleje pre naftové motory nákladných automobilov pre predĺžené intervaly výmeny motorového oleja s nízkym obsahom sulfátového popola, síry a fosforuMotorové oleje pre vysoko zaťažené dieselové motory spĺňajúce emisné predpisy Euro I až IV, pracujúce za sťažených podmienok. Vhodné pre predĺžené výmenné intervaly motorového oleja. Motorové oleje vhodné pre motory bez DPF a iné motory so systémom EGR a SCR NOx. HTHS >= 3,5 mPa.s

 

MDI4ZTU3YT